۸ روش رفع نویز خط تلفن و افزایش کیفیت خط مودم ADSL

اگرچه سرعت اصلی اینترنت شما را سرویس دهنده ها یا اپراتور های اینترنتی مشخص می کنند اما عوامل داخلی و تغییراتی که خود کاربر روی خط ، دستگاه و تنظیمات مودم و سیستم عامل اعمال می کند به صورت مستقیم روی سرعت اینترنت و کیفیت خط موثر هستند. وقتی سرعت اینترنت مطلوب شود هر آن چه که در بستر اینترنت فراهم می شود از بارگذاری صفحات وب تا پخش یک ویدیو ساده در یوتیوب سریع تر و آسان تر خواهد شد. با ترفند هایی که امروز معرفی می کنیم می آموزید چگونه با تنظیم پهنای باند اینترنت مشکلات کندی سرعت و کیفیت نامطلوب خط تلفن مودم ADSL را برطرف کنید.

آموزش افزایش کیفیت خط تلفن ADSL و بهبود سرعت اینترنت

Improve ADSL broadband performance

اگر درگیر مسائلی مثل مشکل قطع و وصل شدن وای فای مودم یا مثلا عدم اتصال به اینترنت با وجود سیگنال های وای فای هستید ابتدا با ترفند هایی که در انزل وب معرفی شده است آن ها را به صورت کامل برطرف کنید. حال می توانید سرعت اینترنت را با در چند گام ساده زیر تقویت نمایید.

وسایلی که نیاز دارید:

  1. کابل تلفن ثابت با ۵ متر طول
  2. رابط پلاستیکی
  3. نوار چسب لوله یا برق

 

 

از بین بردن نویز در مودم ADSL با اتصال سیم‌ها به هم

سیم تلفن ثابت باید بین مودم و ورودی DSL یا مودم اسپلیتر قرار گیرد. علاوه بر سیم قبلی نیاز به یک سیم بلند تلفن ثابت داریم. طول این سیم باید نسبت به سیم قبلی یک به پنج یا یک به ده باشد. به این معنا که طول سیم سمت مودم باید به اندازه ای باشد که حداقل دو دور تاب بخورد و طول سیم سمت ورودی DSL به اندازه ۱۰ دور پیچیده شود. حال این دو سیم را طوری قرار دهید که کاملا در کنار هم قرار گیرند و هر بخش از آن را با چسب لوله یا چسب برق به هم بچسبانید. دقیقا به شکل زیر:

 

حالا مودم خود را یک بار روشن و خاموش کرده و لذت ببرید. با این کار سرعت دانلود و آپلود چندان تغییر نمی کند؛ اما وقتی که یک صفحه اینترنتی را باز می کنید متوجه تغییرات زیادی می شوید. این ترفند برای باز کردن وب سایت های سنگینی مثل یوتیوب و فیس بوک بسیار کاربردی است.

استفاده از چند نویزگیر برطرف کردن و کاهش نویز خط ADSL

مشکلاتی مثل قطعی و خاموش شدن چراغ DSL مودم (نه وای فای آن) اغلب به دلیل نویزی است که روی خطوط تلفن وجود دارد. این مشکل با افزودن اسپلیتر های اضافی یا نویز گیر های جداگانه حل می شود. تنها کافی است دو نویز گیر خریداری کنید و آن را در مسیر تلفن قرار دهید تا در کنار نویز گیر قبلی مجموعا خط از بین سه دستگاه عبور کنید. به این منظور ابتدا یک سر سیم را به ورودی مودم وصل کنید. سر دیگر را در ورودی DS نویز گیر قرار دهید. سر دیگر سیم نویز گیر اول را به ورودی DS نویزگیر دوم وصل کنید و این کار را ادامه دهید. در نهایت سر line سیم نویز گیر سوم باید به پریز تلفن وصل شود.

 

در صورتی که با استفاده از ترفند گفته شده نتوانستید به اینترنت وصل شوید تعداد نویزگیر را کاهش دهید و مثلا به جای سه عدد از دو نویز گیر در مسیر تلفن و مودم استفاده نمایید.

بهبود کیفیت خط تلفن اینترنت با تغییر تنظیمات فایرفاکس

تغییر برخی از تنظیمات فایرفاکس در بهبود سرعت اینترنت موثر هستند. توجه کنید که فایرفاکس نسخه ۴۷٫۰ و بالاتر را نصب کرده باشید. مسیر Tools / Options را طی کرده و تیک گزینه های زیر را بردارید:

  1. بخش Advanced و تیک گزینه Use smooth scrolling
  2. بخش Advanced و تیک گزینه Use hardware acceleration when available
  3. بخش Add-ons Manager و تیک گزینه Extensions
  4. بخش Add-ons Manager: تمام Plugins یا پلاگین های نصب شده باید روی Never Activeیا Ask to Active تنظیم شوند

 

حال در نوار جستجو فایرفاکس About:Config را تایپ و اینتر را بزنید. در این مرحله از شما مجوز ورود خواسته می شود که باید روی i’ll be careful, I promise کلیک کنید. حال به دنبال بخش های زیر باشید و تغییرات گفته شده را روی هر یک اعمال کنید:

  1. dom.popup_allowed_events: مقدار پیش فرض را با دو بار کلیک روی این گزینه به empty تغییر دهید. با این کار تمام پنجره های پاپ آپی که ظاهر می شوند و سرعت اینترنت را می گیرند بلاک می شوند. در صورت نیاز می توانید از مسیر Tools / Options / Content / Pop-ups / Exceptions آدرس پاپ آپی خاصی را وارد کنید تا به صورت مجزا باز شود.
  2. browser.link.open_newwindow.restriction: مقدار پیش فرض را با دو بار کلیک به ۱ تغییر دهید. این گزینه هم پاپ آپ های مزاحم را بلاک می کند.
  3. browser.cache.disk.enable: مقدار این گزینه را روی true تنظیم کنید.
  4. browser.cache.disk.parent_directory: مسیر ذخیره سازی کش با این گزینه تغییر می یابد. می توانید فولدری را مثل D:\Temp یا USB 2.0 انتخاب کنید که خلوت تر باشد.
  5. browser.cache.memory.enable: مقدار را روی False تنظیم کنید تا ذخیره سازی کش روی مموری کاهش یابد.
  6. browser.cache.memory.max_entry_size: مقدار این قسمت را روی ۵۱۲ تنظیم کنید تا فایرفاکس بداند نباید کشی با حجم فراتر از ۵۱۲ کیلوبایت را ذخیره کند.

حال یک صفحه خصوصی یا پروفایل دیگری را در فایرفاکس باز کنید. به این منظور روی شورتکات فایرفاکس راست کلیک کرده و وارد properties شوید. حال به بخش target عبارت -P -no-remote -Private را اضافه کنید تا مسیر پیش فرض به شکل زیر تغییر کند:

C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe” -P -no-remote -Private

بلاک کردن اتصالات ناخواسته با هاست فایل

hosts file یا هاست فایل را از آدرس زیر دریافت کنید:

http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

در این وب سایت به صورت کامل توضیح داده شده است که چه طور با استفاده از هاست فایل مدت زمانی که برای انتقال دیتا حین بارگذاری صفحات لازم است کاهش می یابد.

کم کردن و از بین بردن Noise موجود در خطوط اینترنت ADSL با تغییر تنظیمات روتر

دو پارامتر در تنظیمات مودم وجود دارد که می توانند در سرعت اینترنت اثر بگذارند. اولین پارامتر MRU که باید آن را به ۱۴۲۴ تغییر دهید. پارامتر بعدی هم MTU size می باشد که باید روی ۱۴۶۴ تنظیم شود. البته برخی از مودم ها اجازه تغییر این مقادیر را به کاربر نمی دهند. در بخش ADSL Setting فقط دو تیک G.Dmt Enabled و ADSL2 + Enabled را بزنید و باز هم تاکید می کنیم ممکن است این گزینه در مودم شما فعال نباشد.

 

 

بهبود سرعت اینترنت با تغییرات در ویندوز

در خود ویندوز هم می توان تغییراتی اعمال کرد که سرعت کمی بهبود یابد. تمام کاری که باید انجام دهید کپی و سپس پیست کردن کد های زیر داخل نرم افزار ویرایش فایل متنی مثل نوت پد می باشد. سپس فایل را به نام WindowsTweasks.bat ذخیره سازی کنید. هر بار لازم شد با دو بار کلیک روی آن در ویندوز های ۸ / ۸٫۱ / ۱۰ بارگذاری صفحات اینترنتی و سرعت اینترنت در ویندوز بهبود می یابد.

@echo off

echo. Receive-side Scaling

netsh int tcp set global rss=enabled

echo. TCP Auto-Tuning disabled

netsh interface tcp set global autotuning=disabled

netsh int tcp set global autotuninglevel=highlyrestricted

echo. Windows Scaling heuristics disabled

netsh int tcp set heuristics disabled

echo. ECN Capability with AQM (Active Queue Management) enabled

netsh int tcp set global ecncapability=enabled

echo. Direct Cache Access enabled

netsh int tcp set global dca=enabled

echo. TCP Chimney Offload automatic

netsh int tcp set global chimney=automatic

echo. receive segment coalescing state

netsh int tcp set global rsc=enabled

echo. timestamps

netsh int tcp set global timestamps=enabled

echo.

echo. To verify that it is dsabled:

netsh interface tcp show global

echo.

pause

بهبود سرعت اینترنت برای گیمر‌ها

گیمر‌هایی که بازی را به صورت آنلاین انجام می دهند روی پینگ تایم خیلی حساس هستند. افزایش پینگ تایم از نشانه های کم بودن سرعت اینترنت است. برای رفع نسبی این کندی سرعت کد زیر را مشابه مرحله قبلی در فایل متنی پیست و به نام TCPCongestionControl.reg ذخیره سازی کنید. با دو بار کلیک روی این فایل هر بار که مشغول بازی هستید انتقال داده ها بهتر صورت می گیرد.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters] “TCPCongestionControl”=dword:0000000

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت ارتباط با ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *