کاهش مصرف اینترنت در سیستم های اندروید و iOS

کاهش مصرف اینترنت در سیستم های اندروید و iOS

چه مقدار اینترنت نیاز دارید؟

کاهش مصرف اینترنت در سیستم های اندروید و iOS:  در اولین قدم ، شما باید میزان حجم اینترنت مورد نیاز خود را تخمین بزنید و بر اساس آن بسته مورد نظر خود را از ارائه دهنده اینترنت خریداری کنید. برای این کار به وب سایت شرکتی که اینترنت را از آن خریداری می کنید مراجعه کنید و میزان اینترنت مورد استفاده در چند ماه گذشته را مرور کنید. بر اساس این مقادیر ، بسته ای را انتخاب کنید که کمی بیشتر از بیشترین مصرف ماه های گذشته باشد. از ابزارهایی مانند نرم افزار Verizon’s Data Calculator نیز برای تخمین میزان استفاده از اینترنت استفاده می شود ، اما بهتر است این مقادیر را بدست آورید و براساس مصرف واقعی تصمیم بگیرید.

کاهش مصرف اینترنت در سیستم های اندروید و iOS

کاهش مصرف اینترنت در سیستم های اندروید و iOS

محدودیت ها و هشدارهای استفاده از اینترنت را تنظیم کنید

می توانید هشدار را برای استفاده از اینترنت خود در هر دو سیستم عامل Android و iOS تنظیم کنید.

iOS

در iOS ، می توانید میزان استفاده خود را از مسیر زیر محاسبه کنید:

تنظیمات> تلفن همراه> برنامه ها با استفاده از WLAN & Cellular

البته مبالغ نشان داده شده در این بخش پس از هر بار پرداخت قبض به طور خودکار صفر نمی شوند و باید به یاد داشته باشید که در ابتدای هر ماه حجم مصرف را تنظیم کنید. اگر برای مدیریت اینترنت iPhone یا iPad خود به ویژگی های بیشتری نیاز دارید ، می توانید از نرم افزار جداگانه تری استفاده کنید. یکی از این نرم افزارها My Data Manager است که توانایی مدیریت استفاده از اینترنت را دارد و همچنین می تواند هشدارها را به میزان دلخواه با رسیدن به میزان مصرف مشخصی فعال کند.

اندروید

اندروید 4.0 به بعد ، مانند iOS ، تنظیماتی برای مدیریت استفاده از اینترنت دارد ، با این تفاوت که سیستم عامل خود دارای ویژگی هایی برای تنظیم هشدارها و محدودیت ها است. برای دسترسی به این تنظیمات باید از مسیر زیر وارد شوید:

بی سیم و شبکه ها> تنظیمات> استفاده از داده ها

البته ، در نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید ، ممکن است مسیرهای دیگری وجود داشته باشد که همیشه در زیر مجموعه تنظیمات Wi-Fi باشد. برای ایجاد تنظیمات محدودیت و هشدار ، باید خطوط قرمز و نارنجی را حرکت دهید. خط نارنجی میزان مصرف را تا حدی نشان می دهد که هشدار باید روی صفحه نمایش داده شود و خط قرمز نشان دهنده میزان خاموش شدن سیستم عامل به طور خودکار استفاده از اینترنت است. مانند iOS ، برنامه های دیگری نیز در Android وجود دارند که می توانند استفاده از اینترنت را مدیریت کنند. برخلاف iOS ، تنظیمات خود اندروید به اندازه کافی برای مدیریت استفاده از اینترنت مناسب هستند و نیازی جدی به استفاده از نرم افزارهای دیگر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *