روش تقویت سیگنال وای فای

روش تقویت سیگنال وای فای

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران وای فای دارند ، نوسان است که نیاز به روش تقویت سیگنال وای فای دارد. عوامل زیادی در سرعت Wi-Fi دخیل هستند ، بنابراین تقویت سیگنال کار دشواری می شود. قبل از خرید مودم یا تغییر ISP ، بهتر است اقدامات زیر را برای بهبود Wi-Fi انجام دهید.

روش تقویت سیگنال وای فای

روش تقویت سیگنال وای فای

برای شروع ، مطمئن شوید که سرعت Wi-Fi شما نرمال است ، بنابراین با تست سرعت شروع کنید. برای تست سرعت اینترنت خود می توانید از speedtest.net یا fast.com استفاده کنید. اگر بعد از چند بار تلاش با سرعت بسیار کم و غیرمعمول مواجه شدید ، احتمالاً مشکلی در ISP شما وجود دارد و بهتر است با آنها تماس بگیرید.

با سرعت 5 گیگاهرتز متصل شوید

اگر روتر Wi-Fi شما دو باند یا سه باند باشد ، می تواند به جای 2.4 گیگاهرتز به 5 گیگاهرتز متصل شود. بسیاری از دستگاه های هوشمند خانگی ، مانند آیفون های دارای ویدیو و بلندگوهای هوشمند ، به 2.4 متصل می شوند که سرعت کمتری دارد. اما بسیاری از لپ تاپ ها ، تلفن های همراه و تبلت ها می توانند با سرعت 5 گیگاهرتز متصل شوند و سرعت بالاتری نیز داشته باشند.

به قسمت تنظیمات Wi-Fi دستگاه های خود بروید و ببینید به چه فرکانسی متصل هستید. اگر روتر شما از 5 گیگاهرتز پشتیبانی نمی کند ، ممکن است بخواهید جایگزین آن شوید.

علم و تکنولوژی

با نحوه افزایش سیگنال Wi-Fi و بهبود سرعت اینترنت آشنا شوید
اشتراک: شناسه خبر: 6214102 آوریل 1400-22: 17
با نحوه افزایش سیگنال Wi-Fi و بهبود سرعت اینترنت آشنا شوید.
به گزارش شهرآرانیوز ، یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با وای فای دارند ، نوسان آن است. سرعت امروز شما ممکن است بسیار متفاوت از دیروز و روز قبل باشد ، یا ممکن است اصلاً آن چیزی نباشد که ارائه دهنده اعلام کرده است. عوامل زیادی در سرعت Wi-Fi دخیل هستند ، بنابراین تقویت سیگنال کار دشواری می شود. قبل از خرید مودم یا تغییر ISP ، بهتر است اقدامات زیر را برای بهبود Wi-Fi انجام دهید.

تست سرعت بدهید

با نحوه افزایش سیگنال Wi-Fi و بهبود سرعت اینترنت آشنا شوید

برای شروع ، مطمئن شوید که سرعت Wi-Fi شما نرمال است ، بنابراین با تست سرعت شروع کنید. برای تست سرعت اینترنت خود می توانید از speedtest.net یا fast.com استفاده کنید. اگر بعد از چند تلاش سرعت بسیار کم و غیرمعمولی پیدا کردید ، احتمالاً مشکل از ISP شماست و بهتر است با آنها تماس بگیرید.

 

مکان روتر را تغییر دهید

اگر روتر شما در تست سرعت بالا ناموفق بود ، اما سرعت Wi-Fi هنوز پایین است یا دارای نوسان است ، ممکن است روتر را در مکان نامناسبی قرار داده باشید. سیگنال های Wi-Fi به سختی به مواد جامد و مواردی مانند دیوارها ، وسایل خانگی (مانند یخچال ها) و مقدار زیادی آب (مانند آکواریوم ها) سیگنال را مسدود می کنند.

به طور کلی ، بهترین مکان برای قرار دادن روتر در وسط خانه است ، زیرا در این شرایط همه اتاق ها توسط موج پوشانده شده است. اگر فقط در یکی از اتاق های خانه به Wi-Fi نیاز دارید و سرعت کم شما را آزار می دهد ، بهتر است هنگام استفاده از اینترنت روتر را نزدیک خود قرار دهید. بهتر است به فکر خرید روتر مش یا تقویت کننده Wi-Fi باشید که در ادامه صحبت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *