اینترنت فیبر نوری

اینترنت فیبر نوری

صحبت در مورد اینترنت فیبر نوری موضوع جدیدی نیست. در حقیقت ، وقتی این مطلب را از طریق اینترنت می خوانید ، در پشت صحنه و تجهیزات اساسی اینترنت ، از فیبر نوری برای انتقال داده استفاده می شود. اما اینترنت فیبر نوری هنگامی جذاب می شود که این تجهیزات در پشت صحنه اینترنت وارد خانه های ما شود.

اینترنت فیبر نوری

اینترنت فیبر نوری

اینترنت جهانی است برای اتصال میلیون ها دستگاه به یکدیگر. طبیعتاً این فضا نیاز به پشتیبانی سخت افزاری و زیرساخت های گسترده ای دارد. به منظور ارائه این پشتیبانی از انتقال داده گیگابایت ، بهترین و سریعترین راه ممکن اتصالات کابل و فیبر نوری است.

فایبرهای نوری چه مزایایی دارند؟

همانطور که گفته شد ، فیبر نوری از نور برای انتقال جریان داده استفاده می کند. این کار با استفاده از دو لایه شیشه و قانون شکست نور انجام می شود. با طراحی خاصی که در این دو لایه انجام می شود و ضریب شکست آنها ، نوری که از یک طرف فیبر ارسال می شود با حداکثر بازتاب مسیر خود را طی می کند تا به مقصد برسد.

در هنگام انتقال ، به دلیل سرعت زیاد نور و همچنین کمبود دستگاه و تجهیزات رابط ، داده های منتقل شده با اطمینان بسیار بالا به مقصد می رسند و از افت کیفیت جلوگیری می شود.

الیاف نوری بر خلاف سیم های مسی محدودیت پهنای باند ندارند زیرا از نور استفاده می کنند. همچنین ، بر خلاف سیم های مسی ، فیبر نوری در برابر پوسیدگی مقاوم است و توانایی انتقال داده در مسافت 50 کیلومتر یا بیشتر بدون افت کیفیت را دارد.

به دلیل این عدم وجود فاصله ارتباطی ، استفاده از تجهیزات رابط کمتر است و در نتیجه ، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه بهره برداری و نگهداری تجهیزات مخابراتی انجام می شود. هزاران فیبر نوری نیز می توانند بدون نگرانی در مورد اختلال در کنار هم نصب شوند.

FTTH ، فناوری ای که فیبر را به خانه شما می آورد

اما بحث در مورد فیبر نوری و ویژگی ها و مزایای آن با پیدا شدن این فناوری به خانه شما جذاب می شود. FTTH ، مخفف Fiber To The Home ، فناوری است که اینترنت را با سرعت و کیفیت بالا از طریق فیبر به خانه شما می آورد.

تفاوت این فناوری با سایر فناوری های رایج مانند ADSL این است که در این فناوری ، کل مسیر ارتباطی شما از فیبرهای نوری پرسرعت تشکیل شده است که به شما امکان دریافت پهنای باند 100 مگابیت بر ثانیه را می دهد ، در حالی که در فناوری هایی مانند ADSL ، ارتباطات این از سیم مسی از مرکز تماس گرفته تا منزل شما ساخته شده است که ممکن است چند کیلومتر دورتر باشد. به دلیل این اتصال ، سرعت و پهنای باند دریافتی شما محدود است. در حال حاضر محدودیت برای فناوری ADSL حداکثر 24 مگابیت بر ثانیه و نامتقارن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *