اصطلاحات شبکه Wireless

اصطلاحات شبکه Wireless

در زمینه بی سیم ، اصطلاحات بی شماری وجود دارد که معنای عمیق تری نسبت به کلمه Wifi دارند. و شناختن آنها بسیار ضروری است.
دانستن  اصطلاحات شبکه Wireless نه تنها باعث افزایش دانش شما در مورد شبکه خانگی ، مدرسه و حتی محل کار شما می شود بلکه به شما در یافتن و رفع مشکلات در صورت بروز خطا نیز کمک می کند. در این مقاله به مواردی اصطلاح مهم برای شبکه ها هستند.

اصطلاحات شبکه Wireless

اصطلاحات شبکه Wireless

اصطلاحات شبکه Wireless

نقطه دسترسی

قبل از اختراع اتصال بی سیم ، شبکه ها از تعداد زیادی کابل بهم پیوسته تشکیل شده بودند. همچنین ، برای اتصال به یک شبکه ، دستگاه باید از نظر فیزیکی به آن شبکه متصل باشد.
اکسس پوینت وسیله ای است که به شبکه شما متصل است و به سایر دستگاهها اجازه می دهد به صورت بی سیم به شبکه شما متصل شوند.
نقطه دسترسی می تواند شخصی یا عمومی باشد. یعنی آن را روی یکی از این دو حالت تنظیم کنید. حالت شخصی برای مکانهایی مانند خانه است که در آن اطلاعات رمزگذاری شده است ، دسترسی به رمز عبور مورد نیاز است و فقط اعضای خانواده می توانند متصل شوند.
حالت عمومی همچنین برای مکانهایی که هر کسی می تواند به آنها متصل شود مانند کافه ها مناسب است. در این حالت ، نام دیگر این نوع نقاط دسترسی یک کانون بی سیم یا نقطه کانونی بی سیم خواهد بود.

شبکه موقت

شبکه های بی سیم ad hoc نوعی کاملاً مستقل از شبکه های بی سیم هستند که نیازی به شبکه موجود ندارند.
کلمات ad hoc اساساً لاتین هستند و به این دلیل یا به همین دلیل در انگلیسی وقتی چیزی فقط برای یک هدف خاص ایجاد می شود ، استفاده می شود. بنابراین ، اتصال دو لپ تاپ یک شبکه موقت ایجاد می کند.

Wireless Router

یک مرتبط کننده بی سیم، هم بعنوان یک Access point و هم به عنوان یک Network Router (مرتبط کننده ی شبکه) عمل می کند. به عبارت دیگر، به عنوان دروازه اتصال بی سیم به شبکه، و همچنین فرستنده اطلاعات و داده های ورودی شبکه به دستگاه های متصل (مانند کامپیوتر دستکتاپ، لپ تاپ، موبایل و…) انجام وظیفه می کند. بطور عامیانه، در منازل از وایرلس روترها به عنوان مودم وایرلس نیز نام می برند. در حالی که تفاوت یک وایرلس روتر با مودم این است که وایرلس روتر حتی زمانی که به اینترنت متصل نباشد، این توانایی را دارد که یک گوشی هوشمند را به کامپیوتر دسکتاپ متصل کند؛ در حالی که مودم تنها دستگاهی برای اتصال کامپیوتر به اینترنت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *