ابزاری برای اتصال اشیا در شبکه

ابزاری برای اتصال اشیا در شبکه

دستگاه های روزمره به طور فزاینده ای  تبدیل به ابزاری برای اتصال اشیا در شبکه شده اند. زنگ ساعت نه تنها زنگ می خورد بلکه می تواند همزمان قهوه را روشن کرده و چراغ را روشن کند. اما برای اطمینان از اینکه اینترنت اشیا به بهترین شکل ممکن کار می کند ، چه کاری لازم است؟ تاکنون اینترنت یک حوزه انسانی بوده است. اما اکنون کالاهای فیزیکی هرچه بیشتر به اینترنت متصل می شوند. ما ایمیل های خود را بر روی تلفن های همراه خود می خوانیم ، مانیتور و کفش مخصوص دویدن داریم که اطلاعات روزانه ما را مستقیماً به فیس بوک ارسال می کند.

ابزاری برای اتصال اشیا در شبکه

ابزاری برای اتصال اشیا در شبکه

 

دستگاه هایی که برای اتصال به اینترنت اشیا ایجاد شده اند ، دستگاه های هوشمند جدیدی را وارد خانه های ما می کنند. یکی از مشکلات یافتن راه حل های م thatثر است که امکان همکاری بین محصولات مختلف را فراهم کند. در حال حاضر هیچ ابزار یا سیستم عامل توزیع استاندارد در این زمینه وجود ندارد. گروهی از محققان نروژی این موضوع را بررسی کرده اند. پروژه تحقیقاتی زیرساخت خدمات یکپارچه (ISIS) بستری را برای ایجاد و توزیع برنامه های اینترنت اشیا راه اندازی کرده است. این پلت فرم شامل یک ابزار برنامه نویسی به نام Arctis است که می تواند توسط توسعه دهندگان این برنامه ها مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این ، وب سایت ISIS Store برای بارگیری برنامه ها راه اندازی شده است. این پروژه بودجه ای از شورای تحقیقات نروژ (VERDIKT) دریافت می کند.

Arctis توسط محققان دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU) ساخته شده است. یکی از اعضای این گروه محقق فوق دکترا فرانک الکساندر کرامر است. وی توضیح می دهد: “اشیا and و برنامه های مورد نیاز برای زندگی روزمره” هوشمند “اغلب نیاز به اتصال به سرویس های ارتباطی مختلف ، حسگرها و سایر اجزا دارند.” در عین حال ، این اشیا must باید بتوانند به سرعت در برابر تغییرات و اقدامات کاربران واکنش نشان دهند. برای انجام این کار ، هماهنگی سیستم باید به اندازه کافی کنترل شود ، که البته ، در برنامه نویسی عادی امکان پذیر نیست. دکتر کرامر معتقد است که این ابزار ایجاد برنامه های جدید ، سازگاری آنها با برنامه های موجود و به روزرسانی نرم افزارها را در صورت لزوم آسان می کند.
دکتر کرامر اضافه می کند: “ایجاد یک برنامه کاربردی ساده با Arctis می تواند به سادگی قرار دادن دو آجر در کنار هم باشد ، اما بسته به هدف ، برنامه های پیشرفته تری نیز می توانند ایجاد شوند.”
رایدر مارتین سوندسن ، مدیر پروژه شرکت مخابرات نروژ Telenor Group ، می گوید: “موتور ترکیبی ICE کل روند را کنترل می کند و امکان برقراری ارتباط بین اشیا را فراهم می کند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *